Yhdistyksen sääntömääräinen syyskokous ti 25.10.

Kymenlaakson Selkäyhdistyksen sääntömääräinen syyskokous pidetään tiistaina 25. lokakuuta kello 18.00 Porukkatalolla (Savonkatu 23, Kouvola).

Kahvitus alkaa kello 17.30. Tervetuloa!

Kategoriat: Tilaisuudet | Kommentit pois päältä artikkelissa Yhdistyksen sääntömääräinen syyskokous ti 25.10.

Lauantailenkki 22.10.

Lauantaina 22. lokakuuta tutustumme ohjatusti Käyrälammen ja Paaskosken väliseen uuteen, esteettömään ulkoilureittiin. Kokoonnumme kello 13.00 Lammenranta Kitchen & Barin (Käyrälammentie 20) edustalle, josta lähdemme kevyen alkulämmittelyn jälkeen matkaan.

Mukaan voivat tulla kaikenikäiset ja -kuntoiset. Voit ilman muuta halutessasi ottaa mukaan esimerkiksi kävelysauvasi. Mikäli haluat, saat käyttöösi lenkkeilyn tehoa ja kuormitusta nostavat XCO-trainerit.

Paaskosken taukopaikalla maksuton virvoke- ja makkaratarjoilu, jotta energiaa riittää myös paluumatkaan. Reitti on yhteensä noin 5 kilometrin mittainen. Sateen sattuessa kävelemme sateessa.

Kategoriat: Tilaisuudet | Kommentit pois päältä artikkelissa Lauantailenkki 22.10.

Hyvinvointitapahtuma Korialla su 16.10.

Yhdistyksemme järjestää kaikille ja kaikenikäisille avoimen, maksuttoman hyvinvointitapahtuman Korian Monitoimitalolla (Kyntäjäntie 9) sunnuntaina 16. lokakuuta kello 12-16.

Tapahtuman ohjelma:
– 12.00 Pilates-esittelytunti (FT Niina Pakkanen)
– 12.45 Toiminnallinen info lantionpohjasta ja harjoittelusta (FT Johanna Partanen)
– 13.45 Kehonhuollon näytetunti (FT Johanna Partanen)
– 14.30 Ajatuksia ravinnosta (FT Johanna Partanen)
– 15.15 Flexi Bar -esittelytunti (FT Niina Pakkanen)

– Lapsiparkki
– Kouvolan Tyttöpartion toiminnan esittely
– Lihaskuntotestausta (FT-opiskelija Veera Väkevä)

Kahvio avoinna koko tapahtuman ajan. Lisäksi arpajaiset!

Omat jumppapatjat mukaan!

Lisäksi mahdollisuus maksulliseen lepoaineenvaihduntamittaukseen. Mittaus tehdään lepoasennossa. Testin tekee Ville Sipari 30€ erikoishintaan (norm. 50€).

Pnoe lepoaineenvaihdunnan mittaus

Lepoaineenvaihdunnan mittaus mittaa tarkasti henkilön lepoaineenvaihduntaa. Tätä tietoa voidaan käyttää ruokavalion muokkaamiseen tavoitteiden mukaiseksi.

Mittauksen avulla selvitetään, miten ihmisen aineenvaihdunta toimii levossa. Sillä saa erittäin tarkan kuvan omasta aineenvaihdunnasta, joka on tärkeä tieto kun ruokaohjelmaa suunnitellaan tai muokataan. Tulosten perusteella ymmärrät miten elimistösi käyttää energiaa levossa. Testissä mitataan hengityskaasuja hengitysmaskin avulla ja niitä analysoimalla selviää perusaineenvaihdunnan taso sekä rasva- ja hiilihydraattiaineenvaihdunnan toiminta, joka on tärkeää tietoa koskien ravitsemusta ja painonhallintaa.

Yhteistyössä:
Länsi-Kymen Osuuspankki
Terveystalo
Liikutus
Fysioterapia Niina Immonen
Kouvolan Tyttöpartio ry

Kategoriat: Tilaisuudet | Kommentit pois päältä artikkelissa Hyvinvointitapahtuma Korialla su 16.10.

Saliesittely Kuntokeskus Ykkösellä la 15.10.

Jäsenillämme on mahdollisuus tutustua maksutta Kuntokeskus Ykkösen palveluihin ja tiloihin lauantaina 15.10 kello 11.00. Esittelyn tarkoitus on pyrkiä madaltamaan kynnystä ottaa kuntosaliharjoittelu osaksi oman toimintakyvyn ylläpitoa.

Kuntokeskus Ykkönen sijaitsee osoitteessa Lehtikaari 3.

Kategoriat: Tilaisuudet | Kommentit pois päältä artikkelissa Saliesittely Kuntokeskus Ykkösellä la 15.10.

Pikkujouluretki Tallinnaan

Yhdistys tekee pikkujouluretken Tallinnaan joulutorille pe 25.11. – la 26.11. Lähtö Kouvolan matkakeskukselta kello 5.45 (Kuusankoski 5.40). Retken hinta 180 €/hlö kahden hengen huoneessa. Hinta sisältää bussikuljetukset, laivamatkat, majoituksen Tallink City -hotellissa sekä pikkujouluillallisen. Lisämaksusta aamiainen menomatkalla laivalla 20 € ja buffet-ateria paluumatkalla 29 €. Lisätiedot ja ilmoittautumiset 21. lokakuuta mennessä Pirjo Luomalle, p. 040 528 6861.

Maksu 180 € (plus mahdolliset ateriat) yhdistyksen tilille FI71 5750 7720 0245 83 viimeistään 25. lokakuuta.

Kategoriat: Retket | Kommentit pois päältä artikkelissa Pikkujouluretki Tallinnaan

Selkäilta 5.10.2022

Kategoriat: Tilaisuudet | Kommentit pois päältä artikkelissa Selkäilta 5.10.2022

Kesäretki – Loviisan avoimet puutarhat 7.8.2022

Yhdistyksemme sai Kymin Osakeyhtiön 100-vuotissäätiöltä apurahan kesäretkeä varten. Tuo retki suuntautuu Loviisaan sunnuntaina 7. elokuuta, kun matkaamme tutustumaan Avoimet puutarhat -teemapäivän Loviisan antiin.

Retken hinta 10 euroa sisältää bussikuljetuksen sekä ruokailun Kahvila Ravintola Saltbodanissa.

Aikataulu:
Inkeroinen klo 9.00
Myllykoski 9.15
Kouvola 9.30
Kuusankoski 9.45

Ilmoittautumiset ja lisätiedot: Pirjo Luoma, 040 528 6861. Viimeinen ilmoittautumispäivä 31.7.2022 mennessä. Huomioithan, että mukaan mahtuu 35 nopeinta.

Kategoriat: Retket | Kommentit pois päältä artikkelissa Kesäretki – Loviisan avoimet puutarhat 7.8.2022

Tuettujen lomien haku on auki!

Vuoden 2022 tuettujen lomien haku on nyt auki

Maaseudun Terveys ja Lomahuolto ry on myöntänyt Selkäliitolle Voimaa vertaisuudesta -tuettuja lomia vuodelle 2022.

Lomat on tarkoitettu selkäoireisille aikuisille ja heidän läheisilleen. Lomatuen hakeminen ei edellytä selkäyhdistyksen jäsenyyttä.

Lisätiedot ja hakeminen Selkäliiton nettisivuilta.

Kategoriat: Uncategorized | Kommentit pois päältä artikkelissa Tuettujen lomien haku on auki!

Kehonhuoltokurssi saa jatkoa!

Toiminnan ilo -peilisali, Puosilantie 2, Kouvola
3.-31.5.2022 tiistaisin Kehonhuoltokurssi klo 17.00-18.00. Terve ja hyvinvoiva keho on vahva, elastinen ja rento. Kehonhuoltotunneilla opitaan tunnistamaan ja harjoittamaan kaikkia näitä kehon hyvinvointiin vaikuttavia tekijöitä. Kehonhuoltotunneilla hyödynnetään eri tekniikoita (mm. dynaaminen venyttely, Pilates, hypopressive) kuitenkin niin, että aiempaa kokemusta ei vaadita. Osa liikkeistä suoritetaan lattialla; oma alusta mukaan.

Kurssin hinta 40 euroa (8 euroa/kerta). Kurssi toteutuu, mikäli riittävä osallistujamäärä. Lisätiedot ja sitovat ilmoittautumiset Johanna Partanen, johanna.partanen@hotmail.com

Kategoriat: Tilaisuudet | Kommentit pois päältä artikkelissa Kehonhuoltokurssi saa jatkoa!

Selkäilta 4.5.2022

Toukokuun selkäilta järjestetään keskiviikkona 4.5. kello 18 Kirjakustantamo Reunan tiloissa osoitteessa Myllykoskentie 17.

Vieraana kalevalainen jäsenkorjaaja Kirsi Andersson.

Tervetuloa kuuntelemaan ja kahvittelemaan (kahvi ja pulla 3€)!

Kategoriat: Tilaisuudet | Kommentit pois päältä artikkelissa Selkäilta 4.5.2022